DOBA ELEKTRICKÁ JE TADY
Modelová řada značky Ford nabízí širokou paletu elektrifikovaných pohonných jednotek, které
při provozu pomáhají dramaticky snižovat množství oxidu uhličitého produkovaného vozem.
Zhluboka se nadechněte a poznejte budoucnost udržitelné mobility.
MILD-HYBRID
(mHEV nebo EcoBoost / EcoBlue Hybrid)
Mild-hybridní vozy mají dva zdroje hnací síly, které spolupracují – běžný spalovací motor a akumulátorem napájený kombinovaný startér-generátor. Startér-generátor zde nikdy nepohání vůz sám, ale podporuje spalovací motor. Zvyšuje točivý moment, tím pomáhá při rozjezdu a snižuje tak spotřebu paliva. Akumulátor se nabíjí automaticky během jízdy, např. regenerativním brzděním. Nutnost nabíjet ze zásuvky nebo nabíječky tak odpadá.
dostupný pro modely | stupeň elektrifikace | dojezd čistě na elektřinu |
Puma Focus (EcoBoost Hybrid) |
- |
HYBRID (HEV)
Hybridy mají dva zdroje hnací síly. Automaticky přepínají mezi konvenčním pohonem spalovacího motoru, pohonem čistě elektrickým a režimem kombinovaným, během něhož vůz pohání oba motory zároveň. Akumulátor se nabíjí automaticky během jízdy, zejména při častém brzdění nebo jízdě z kopce díky regenerativnímu brzdění. Nutnost nabíjet akumulátor ze zásuvky nebo nabíječky odpadá.
dostupný pro modely | stupeň elektrifikace | dojezd čistě na elektřinu |
Kuga | 1 ‐ 3 km |
PLUG-IN HYBRID (PHEV)
Stejně jako u klasického hybridu mají i plug-in hybridy dva zdroje hnací síly a při jízdě přepínají mezi konvenčním pohonem spalovacího motoru, pohonem čistě elektrickým a režimem kombinovaným, během něhož vůz pohání oba motory zároveň. Zapojování jednotlivých motorů může probíhat automaticky nebo ho můžeme ovlivnit volbou jednoho ze 4 režimů.
Díky většímu akumulátoru je vozidlo schopno ujet čistě na elektřinu až 100 km a skvěle se tak hodí zejména do městského provozu. Jakmile se akumulátor vybije, automaticky se spustí spalovací motor a systém funguje v hybridním režimu. Pro opětovné nabití stačí vozidlo připojit do zásuvky či nabíjecí stanici.
dostupný pro modely | stupeň elektrifikace | dojezd čistě na elektřinu |
Kuga Ranger Tourneo a Transit Connect Tourneo a Transit Custom |
40 ‐ 100 km |
ELEKTROMOBIL (BEV)
Elektromobily jsou plně poháněné energií pouze z akumulátoru.
Akumulátor u elektromobilu je kapacitou mnohokrát větší v porovnání s hybridními pohony a tím dokáže ujet stovky kilometrů jen na elektřinu. Díky tomu je vůz šetrnější k životnímu prostředí, jelikož neprodukuje žádné lokální emise oxidu uhličitého.
Vůz lze nabíjet ze zásuvky nebo dobíjecí stanice. Během jízdy se také může dobíjet sám a tím prodloužit i celkový dojezd.
dostupný pro modely | stupeň elektrifikace | dojezd čistě na elektřinu |
Mustang Mach-E Capri Explorer E-Transit E-Tourneo a E-Transit Custom E-Tourneo a E-Transit Courier |
309 ‐ 627 km |
MOŽNOSTI DOBÍJENÍ
Nabíjení plug-in hybridních vozů a elektromobilů není žádná věda.
Ať už vůz budete dobíjet doma nebo na cestách, máme pro vás mnoho skvělých řešení, která
vám život s elektrifikovaným vozem maximálně zjednoduší.
Specifikace vozů
Níže naleznete také specifikace vysokonapěťových akumulátorů, díky kterým si snadno můžete vypočítat přibližnou dobu nabíjení.
Kuga PHEV | Mustang Mach‑E RWD | Explorer RWD | Capri RWD | E‑Transit Custom | E‑Transit Van | |
Kapacita akumulátoru | 14,4 kWh | 72,6 kWh / 91 kWh | 77 kWh | 77 kWh | 64 kWh | 68 kWh |
Maximální dojezd | 69 km | 470 km / 600 km | 602 km | 627 km | 329 km | 309 km |
Maximální nabíjecí výkon | 3,6 kW | 150 kW | 135 kW | 135 kW | 125 kW | 115 kW |
Nabíjecí čas 10-80 % | 33 min / 45 min | 28 min | 28 min | 39 min | 34 min |
|
|
DOJEZD VOZIDLA
Dojezd je jeden z hlavních parametrů, který je při nákupu vozidla nutné vzít v úvahu.
Podívejte se, jakým způsobem se hodnoty dojezdu získávají, a jak s nimi nakládat.
WLTP je celosvětově odsouhlasený testovací standard měření vzdálenosti, kterou vozidlo ujede za přesně stanovených podmínek. Velkou výhodou je, že díky tomuto standardu můžeme porovnávat hodnoty jednotlivých vozidel mezi sebou.
Při používání elektrifikovaného vozidla ovšem často můžeme narazit na proměnné, které jednoduše tyto standardizované testy nedokáží zohlednit. Mezi tyto faktory patří zejména:
- styl jízdy (vysoká rychlost a prudká akcelerace rychleji vybíjí akumulátor)
- povětrnostní podmínky (špatné počasí a silný vítr mají vliv na aerodynamiku a odpor vozu, s vyšší zátěží klesá také dojezd)
- teplota (v chladném počasí se akumulátor vozidla automaticky ohřívá na provozní teplotu, tím spotřebovává energii)
- používání příslušenství (klimatizace, topení, vyhřívaní sedadel mají také vliv na spotřebu energie)
Veškeré uvedené časy nabíjení jsou indikativní. Dojezdy vozů na této stránce odpovídají plnému nabití akumulátoru. Měřeno metodikou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Některé informace nemusí odpovídat aktuálním specifikacím.
Pro nejaktuálnější informace kontaktujte svého prodejce Ford.